Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Categorieën
Terug naar overzicht

Hardloop inspiratie én gezonde eet tips van Lisanne de Witte

donderdag, 11 oktober 2018

Lisanne de Witte: 'Ik ga er elke race vanuit dat ik win'. Afgelopen zomer pakte ze de bronzen medaille op het EK atletiek in Berlijn, een fantastische prestatie. 400-meter loopster Lisanne de Witte houdt van haar familie en vriend(en), van hardlopen en lekker eten.

Share what you love

Ken je dat gevoel? Je traint individueel en op het moment dat het dan zwaar wordt of het net even tegen zit, dan haak je sneller af. Dé gouden tip van Lisanne: 'Samen trainen werkt motiverend en is daarnaast ook nog eens veel leuker!'

Make your workout your playground 

Hardlopen op de loopband in de gym of gewoon lekker in de frisse natuur of urban jungle? Wat is jouw favoriete trainingsplek? Lisanne gaat het liefste naar buiten en laat zich inspireren door haar omgeving!

Do what you do best

Waarom tijd besteden aan iets wat je niet goed kan? Doe wat je leuk vind en waar je het beste in bent, dat maakt het extra leuk! 'De 400 meter is de beste afstand voor mij, omdat ik wel hard kan lopen, maar niet genoeg snelheid heb voor de 100 of 200 meter. Het is de strijd tegen de verzuring; wie dat het langste volhoud die wint!'

Eating healthy is not a diet

Gezond eten is geen straf! Lisanne bewijst dit met dit met het recept van een van haar favorieten: de Poke Bowl! Wil jij deze heerlijke Poke Bowl ook zelf maken? Bekijk dan onder het filmpje hoe je deze kan maken!

Poke Bowl; het favoriete healthy recept van Lisanne de Witte

Gezond eten hoeft helemaal niet vies te zijn, zo kan ik bijvoorbeeld heel erg genieten van een lekkere poke bowl! Wil jij ook poke bowl maken, volg dan dit recept.

Eerst kies je een basis uit: 

  • Zilvervlies rijst, jasmijn rijst of courgette spaghetti (minder koolhydraten) 

Daarna kies je een heerlijke bron van proteïne:

  • Bijvoorbeeld tofu of tempeh blokjes 

En dan kies je allemaal heerlijke toppings uit om je gerecht uniek te maken: 

  • Rode peper (vers) 
  • Sushi gember 
  • Wakame (zeewier salade) 
  • Rode kool 
  • Lente ui 
  • Edamame (soja bonen) 
  • Rode wortels 
  • Radijsjes 
  • Avocado

Marinade:

  • 2 eetlepels kikkoman sojasaus 
  • 1 eetlepel sesam olie 
  • 2 theelepels honing 

Garnering: 

  • 1 theelepel geroosterd sesamzaad 
  • Koriander (fijn gehakt) 
  • Paarse tuinkers 
  • 2 theelepels kikkoman sojasaus 
  • Sriracha 

De bereiding: 

Het klaarmaken van de Poke bowl is echt heel erg makkelijk…

1: Als je rijst of noodles als basis gebruikt kook deze eerst zoals op de verpakking staat.
2. Mix sesam-olie, sojasaus en honing in een kleine kom. Voeg de tofu of tempeh toe en zorg dat alles bedekt is in de saus.
3: Snij de toppings mooi klein zodat deze makkelijk met stokjes zijn te eten.
4: Bak de tofu of tempeh kort in de pan, zodat deze lekker warm is.
5: Stel de poke bowl samen. Vul een kom met rijst, leg de tofu/tempeh midden op de rijst, en verdeel de toppings mooi om de tofu/tempeh heen.
6: Strooi de sesamzaad, koriander en tuinkers over de bowl heen en voeg een scheutje sojasaus toe voor de smaak.
7: Serveer met stokjes en sriracha.

Eet smakelijk! 

Ben je benieuwd naar de collectie van New Balance die in deze video's gedragen wordt door Lisanne de Witte? Kom dan snel langs in onze winkel in Hengelo of bekijk het hier online!