Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Categorieën
Terug naar overzicht

7 tips om jouw run te verbeteren!

dinsdag, 16 april 2019

Wij zijn er voor de lopers die vooruit willen! Lees hier hoe jij jouw run kunt verbeteren.

Jouw run kun je verbeteren met onderstaande tips:

1.Maak een hardloopschema.
Wanneer je een schema maakt waarin je jouw doelen opstelt en deze stap voor stap volgt, zul je merken dat jouw run steeds beter zal gaan. Doordat je een hou vast hebt van het schema zul jij jouw doelen eerder halen!

2.Onderhoud je hardloopschoenen goed.
Met goed onderhouden hardloopschoenen ervaar je meer comfort en voorkom je blessures. En… een blessure betekent vertraging/achteruitgang van jouw doelen!

3.Gebruik een hartslagmeter.

Verleg je grenzen met een hartslagmeter, een veelzijdig running & multisporthorloge met gps bijvoorbeeld. Een hartslagmeter is een ware trainingspartner en levert alle data die je nodig hebt om nóg beter te worden!

4.Kom naar één van onze winkels voor een professionele voetscan.
In al onze winkels is de mogelijkheid om jouw voeten te analyseren. Met deze voetscan krijg jij en de verkoper de juiste informatie waardoor de beste schoen voor jouw specifieke voet kan worden geadviseerd.

5.Zorg voor de juiste kleding.
Tijdens het hardlopen is de kans uiteraard groot dat je zult transpireren. Jouw lichaam transpireert om warmte kwijt te raken. Wanneer je niet de juiste kleding draagt, kan jouw lichaam die warmte niet kwijt. Dit kan zorgen voor oververhitting van het lichaam en dat heeft natuurlijk invloed op jouw prestaties.

6.De juiste sokken voor meer loopcomfort.

Wij adviseren running sokken. De voering van gemiddelde dikte biedt goed schoencontact en beschermt tegelijkertijd tegen blaren door vermindering van drukplekken. Ingewerkte gedeeltes van mesh bij de wreef zorgen voor aangename verkoeling. Snel vochttransport en de perfecte pasvorm garanderen op ieder moment prettig draagcomfort.

7.En voor de dames… een goede sport BH

Tijdens het sporten is het dragen van een goede sport BH heel erg belangrijk. Doordat je veel beweegt tijdens het sporten worden je borsten extra belast. Dit geldt voor borsten van alle maten, maar vooral bij vrouwen met grotere cupmaten kan het veel last veroorzaken.

Een goede sport BH absorbeert zo'n 75-80 procent van de door het sporten ontstane schokken. Ter vergelijking: een normale BH absorbeert slechts 35-40 procent. Goede sport BH's zijn gemaakt van een speciaal materiaal dat snel vocht afvoert. Daarnaast heeft een goede sport BH brede bandjes gemaakt van een zacht materiaal voor extra comfort.