Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Categorieën
Terug naar overzicht

Warm blijven tijdens de training doe je zo!

woensdag, 27 november 2019

Er komen nog een hele hoop koude dagen aan in Nederland en dit gaat invloed geven op jouw trainingskunsten. Ben jij benieuwd hoe je lichaam afkoelt en hoe je dit tegen kan gaan? Bereid je dan voor met onderstaande tips, zodat je de volgende keer van een warme training kan genieten.

1. Houd je hoofd warm
20% van de warmte die uit je lichaam verdwijnt, verdwijnt via het hoofd. Het is dus zeer belangrijk om een muts te dragen tijdens koude trainingen. Een muts moet tijdens de sportsessies makkelijk zijn om te dragen. Deze Nike beanie is door de fleece voering lekker warm en de Dri-Fit technologie zorgt ervoor dat de overtollige warmte verdwijnt. Het hoofd blijft hierdoor droog bij elke inspanning.



2. Draag thermokleding
Jouw lichaam vindt het fijn om laagjes te dragen. Doordat thermokleding dicht tegen de huid aan zit functioneert het als een tweede huid. De warme lucht tussen jouw huid en de thermokleding zorgt voor een extra isolatielaag.

3. Houd je nek warm

Als je nek afkoelt tijdens de training kun je er de volgende dag een behoorlijke stijve nek aan overhouden. Zorg er dus voor dat je een comfortabele col draagt tijdens de training. Dit is fijn tijdens een training, maar ook voor de dagen erna. 😉


4. Handen warm houden
Tijdens het trainen of een wedstrijd is het vervelend als je meer bezig bent met je handen opwarmen dan het spel. Daarom is het belangrijk om handschoenen te dragen die bij jouw sport passen. Doe je aan een sport waarbij je dingen moet pakken let dan wel op dat je handschoenen met grip aanschaft. Andere sporten waarbij je je handen niet gebruikt, zoals voetbal raad ik je aan handschoenen aan te schaffen die fleece van binnen zijn, maar wel voldoende ventileren.