Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Op werkdagen voor 16.00 besteld, de volgende dag in huis Log in en spaar op al je aankopen
Categorieën
Terug naar overzicht

Weg met de paaskilo’s!

dinsdag, 14 april 2020

Heb jij ook het gevoel dat Pasen net zo op je gewicht werkt als Kerst? Dit is natuurlijk wel het laatste wat je wil behouden tijdens deze zonnige dagen. Juist in deze zomerse tijd is een strak lichaam meer dan gewenst. 😉 Het zonnige weer zorgt voor blote benen en misschien zelfs wel voor bikini dagen in eigen achtertuin. Met onderstaande tips zorg jij binnen no-time voor een strak lichaam.

TIP 1 | Ren de paaseitjes eraf!
Hardlopen is iets wat iedereen kan beoefenen en wat zeer effectief werkt. Het enige wat je nodig hebt, is een paar goede hardloopschoenen en wat luchtige kleding. Luchtige kleding is zeer belangrijk, voornamelijk in deze tijd! Op deze manier zorg je ervoor dat je voldoende kunt afkoelen tijdens een intensieve run.

Ben je een beginnende hardloper? Vraag dan niet gelijk het uiterste van jezelf maar bouw dit rustig op. Probeer eerst drie keer per week 15 minuten achter elkaar onafgebroken een aantal km te hardlopen. Mocht dit na een paar weken soepel verlopen kun je dit met vijf minuten verlengen. Houd je de 15 minuten niet vol? Wissel het dan af met wandelen tussen door, zorg er wel voor dat je in beweging blijft en in een ritme blijft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan 3 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen.

TIP 2 | Skate het paasontbijt eraf!
Skaten is een intensieve bezigheid wat negen van de tien keer als leuk wordt ervaren. Dit kun je gemakkelijk met zijn tweeën doen op 1,5 meter afstand. Skaten bevorderd je conditie, maar skaten heeft zeker ook voordeel aan je spieropbouw. Je traint hiermee niet alleen je benen, om rechtop te blijven staan train je ook je buikspieren, rugspieren en bilspieren. Ideaal voor als je dus opzoek bent naar de perfecte summer body.

Zorg dat je goede skates hebt en ze goed vastbind, zodat je één wordt met je skates. Let bij het aankopen van jouw droomskates op de volgende punten.

- Wil jij lange afstanden skaten? Let dan op de grootte van het wiel. Dit is vaak het cijfer wat in de titel van de skate benoemd staat. Normale volwassen skates zijn vaak rond de 80 cm. Dit is al goed voor een rondje van ongeveer 20 km. Wil je grotere afstanden skaten denk dan aan een skate met een grotere wiel diameter. Let wel op dat je dan verder van de grond bent, dus minder stabiel op je skates staat. Dit is dus echt een skate voor de ervaren skater.
-Nog in de groei? Let dan op dat je skates koopt die je gemakkelijk kunt verstellen van maat. Dit zorgt ervoor dat jij langer kunt genieten van jouw aangekochte skates. 😊
-Houdt ook rekening met de hardheid van de skates. De hardheid kan variëren tussen 78A en 96A, hoe hoger het getal hoe harder de wiel. De hardheid beïnvloedt de levensduur, schokbestendigheid, snelheid en mate van grip.

Wil je meer shopadvies? Schroom dan niet contact op te nemen met onze digitale shopadviseur.

TIP 3 | Fitness het paasdiner weg!

Met een aantal aankopen kun je al een eigen thuisgym creëren. Er zijn keuzes uit honderden oefeningen waarmee je vetverbranding kunt bevorderen. Zorg er in ieder geval voor dat je een fitnessmat in huis hebt, hier kun je vrijwel alle oefeningen op uitvoeren. Daarnaast is het slim om artikelen aan te kopen waarmee je meerdere oefeningen kunt beoefenen. Op deze manier wordt het niet saai en blijf je variatie houden. Denk hierbij aan een yoga/fitnessbal, fitnessbanden of een fitness stang.

De yoga/fitnessbal is voornamelijk in te zetten voor je buik en beenspieren. Daarnaast zijn de fitnessbanden goed te gebruiken voor je been spieren, maar je kunt er ook je armspieren mee trainen. Verder kun je met de fitness stang je buikspieren, bilspieren, beenspieren en armspieren uitdagen!

TIP 4 | WINWINWIN
Houd onze Instagram pagina in de gaten! Binnenkort kun je bij ons kans maken op een thuisfitness pakket! Ideaal om van jouw paaskilo’s af te komen.