Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Levering binnen 1-2 werkdagen Log in en spaar op al je aankopen
Categorieën
Terug naar overzicht

Creëer een summerbody @home

vrijdag, 15 mei 2020

Wie wil nou niet helemaal summerproof zijn deze zomer? Ondanks dat op vakantie gaan misschien lastig is dit jaar, is het toch fijn om een strak lichaam te hebben! Al het lekkere eten kun je laten staan, maar je kunt ook elke dag een aantal work-outs doen. Deze work-outs kun je allemaal gemakkelijk in je eigen woon- of slaapkamer doen. Zo blijf je ook nog eens veilig thuis. 😊

1.Buik- borst- en rugspieren
Door middel van het trainingswiel train je gemakkelijk en voornamelijk je buik- borst- en rugspieren. Bij deze work-out worden bijna alle spieren wel getriggerd, maar het meeste resultaat ga je zien in het bovenlichaam. Het is een work-out die goed weg gelegd is voor mensen die vaker hun bovenlichaam trainen. Het is namelijk zwaarder dan je denkt. 😉 Maar dat betekent dat de effectiviteit extra hoog ligt.


2.Bil- en beenspieren

Bilspieren kun je uiteraard op vele verschillende manieren beoefenen. Denk bijvoorbeeld aan deze Glute Bridge oefening. Doe een weerstandsband om je bovenbenen en beweeg rustig je heupen omhoog. Houd even 2 seconden vast bovenaan en kom dan weer rustig omlaag. Dit is in het eerste gedeelte van het filmpje te zien. In het tweede gedeelte van dit filmpje is te zien hoe je gemakkelijk je beenspieren traint. Door op je rug te blijven liggen en je benen rustig langs elkaar heen te bewegen, creëer je een hoge druk op je bovenbenen.


3.Armspieren
Voornamelijk dames skippen deze categorie spieren vaak. Om één geheel te krijgen in je lichaam is het belangrijk om deze af en toe mee te pakken. Dit voorkomt tevens op latere leeftijd ook vet kwabbetjes bij je bovenarmen. 😉 In tegenstelling tot de dames vinden de heren dit natuurlijk juist zeer belangrijk in hun ‘summerbody’. Probeer onderstaande oefeningen dan eens met de fitnessstang. Deze fitnessstang is tevens ook multi-inzetbaar! Buik- en bilspieren kun je hier ook heel goed mee trainen.


4.Buik- en beenspieren
Strakke benen in de zomerperiode is natuurlijk super fijn! Je benen zie je in de warmste maanden redelijk vaak natuurlijk, alle korte broeken en rokjes kunnen dan weer uit de kast! Maak jouw benen helemaal summerproof met een toegankelijke aankoop. De fitnessbal is multi-inzetbaar en goed betaalbaar. Win-win situatie dus! In het eerste gedeelte van onderstaand filmpje is de Ball Lunge te zien, zorg ervoor dat je een goede afstand hebt tussen de bal en je voet op de grond. Zak door je knie en kom rustig weer omhoog. Precies zoals in het filmpje wordt voorgedaan. Hiermee trigger je je bovenbeenspieren, maar ook zeker je bilspieren.

Daarnaast zorgt de tweede work-out in het filmpje voor een afgetrainde buik. Dit is waar iedereen natuurlijk van droomt, waar wat wel realistisch gezien moeilijk is om te realiseren. Let daarbij goed op je voeding, overbodige vetten verplaatsten zich snel naar de buik. Door je benen rustig op te trekken en je billen de lucht in te duwen, creëer je een hoge druk op de buikspieren. Vervolgens kun je rustig terug vallen in de begin positie.


HELLO RESULTS
Door elke dag een beetje tijd te geven aan je work-outs zie je binnen no-time resultaat. Dit moet je wel effectief blijven volhouden, opgeven is geen optie 😉 Wil je meer work-out video’s zien? Check dan eens onze Instagrampagina, hier worden regelmatig work-out video’s geplaatst.