Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.

Levering binnen 1-2 werkdagen Log in en spaar op al je aankopen
Categorieën
Terug naar overzicht

TIPS | Voor een actievere leefstijl

vrijdag, 11 september 2020

Onderzoekers hebben onderzocht dat slechts dertig minuten matige tot redelijke inspanning per dag een positief resultaat geeft op jouw gezondheid. Dit is al voornamelijk van toepassing als je dagelijks veel uren achter een beeld doorbrengt. Meer dan de helft van de Nederlanders kijken op dagelijks niveau teveel naar een beeldscherm.

Matige tot redelijke inspanning houdt in dat je hartslag omhoog gaat, maar dat je niet buiten adem raakt. Stofzuigen, ramen zemen, fietsen of stevig wandelen telt dus ook mee! Deze momenten van inspanning kunnen al een enorm verschil maken op jouw gezondheid! Dus probeer de volgende tips eens uit en beweeg jezelf naar een actievere leefstijl!

Niet iedereen heeft het geluk om op loop- of fietsafstand van werk te wonen. Toch kun je hier creatief mee omgaan als je met het OV of de auto naar je werk toe gaat. Parkeer je auto eens een paar straten verderop in plaats van perfect voor de deur. Ga jij met het OV? Stap een halte eerder uit en wandel het laatste stuk naar je werk.

Pak de trap in plaats van de lift! Traplopen is niet alleen goed voor je conditie, je bespaart ook nog eens tijd als je niet op de lift hoeft te wachten. Jezelf uitdagen? Sla dan telkens één trede over. Zo trigger je niet alleen je conditie en beenspieren, maar pak je ook nog een je bilspieren aan. 😉

De meeste mensen bellen mobiel, maar eigenlijk is dit helemaal niet zo mobiel als we denken! Loop eens een rondje tijdens een lang telefoongesprek in plaats van achterover blijven zitten.

Deze blog is gemaakt in samenwerking met www.fitchannel.com