Categorieën

Veelgestelde vragen

INTERSPORT VIP-app

  1. Wat zijn de voordelen van de INTERSPORT VIP-app?
    Bij elke aankoop in de INTERSPORT-winkel of webshop spaar je automatisch als je een account hebt bij INTERSPORT. Dit VIP-spaartegoed kun je bij je volgende aankoop inzetten.
  2. Ik heb de app gedownload. Wat nu?
    Leuk dat je de VIP-app hebt gedownload! De volgende stap is om je gegevens in te vullen. Als je al klant bent bij INTERSPORT dan kun je inloggen met het mailadres wat bekend is bij jouw INTERSPORT-winkel. Het wachtwoord is het klantnummer wat je hebt ontvangen in de mail van jouw INTERSPORT-winkel. Ben je nog geen klant of is jouw e-mailadres niet bekend bij de INTERSPORT-ondernemer dan kun je een nieuwe account aanmaken. Als je alle gegevens invult dan ontvang je meteen € 5,- VIP-spaartegoed van ons.
  3. Wat is de VIP-app?
    Met de VIP-app van INTERSPORT kun je sparen voor een bedrag dat je weer bij je volgende aankoop kunt gebruiken. Hoeveel voordeel je beleeft aan de VIP-app heb je zelf in de hand. Want hoe meer je koopt, hoe meer je spaart. En jouw bedrag dat je spaart kun je weer inwisselen als korting bij jouw volgende aankoop. Zorg dat je altijd op de hoogte blijft van de voordelen van INTERSPORT VIP-app door de nieuwsbrieven, folders, magazines en onze Social kanalen in de gaten te houden.
  4. Ik wil meedoen met sparen. Wat moet ik doen?
    Je kunt deelnemen aan het INTERSPORT VIP-app programma door de INTERSPORT VIP-app te downloaden uit de Google Play Store of de Apple store. Hier kun je jouw gegevens invullen en je zal bij je eerste aankoop direct beginnen met sparen!
  5. Waar kan ik de VIP-app downloaden?
    De VIP-app is te downloaden in de Google Play Store en de Apple store. De app is geschikt voor iOS (9.0 en hoger) en Android (5.0 en hoger).
  6. Wat gebeurt er met mijn oude spaarpunten?
    Maak je geen zorgen! Alle spaarpunten t/m 10 september zijn uitgekeerd in de vorm van een waardecheque en zullen in week 38 worden bezorgd door Post NL. Deze cheque kun je bij alle INTERSPORT Twinsport winkels verzilveren!

Verzending

  1. Wat zijn jullie verzendkosten?
    Onze verzendkosten bedragen €4,99 per bestelling, wanneer de totale waarde niet boven €50,- uitkomt. Op bestellingen boven de €50,-, rekenen wij geen verzendkosten en wordt de bestelling geheel gratis bij je thuis afgeleverd. Bestellingen naar België hebben verzendkosten van €7,50. Uiteraard geldt hier ook, boven de €50,- bestelwaarde, gratis verzending. Voor sommige specifieke producten (zwaar gewicht) brengen wij additionele verzendkosten in rekening.
  2. Met welke logistieke partij wordt mijn bestelling verstuurd?
    Voor het versturen jouw bestelling maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Nadat wij een bestelling verwerken en verzenden, kun je een e-mail van PostNL met daarin een Track&Trace code verwachten. Deze e-mail wordt verzonden vanuit klantenservice@intersporttwinsport.nl. Het kan gebeuren dat de Track&Trace mail in de ongewenste e-mail of spambox terecht komt. Houd dus ook deze in de gaten! 

Retourneren

  1. Kan ik een product dat ik besteld heb in de webshop retour sturen?
    Natuurlijk kun je een product dat je online besteld hebt naar ons retour sturen. Als je niet tevreden bent, zijn wij dat ook niet en willen wij dat zo snel mogelijk voor je gaan oplossen.

    Retour sturen kan op twee manieren:
    1. Terugbrengen bij een van onze winkels. Klik hier voor een overzicht van een winkel bij jouw in de buurt.
    2. Retour sturen via een PostNL Afhaalpunt. Gebruik hiervoor het door ons meegeleverde retourlabel. Dit zorgt ervoor dat het retourneren helemaal gratis is.
  2. Wat zijn de retourneervoorwaarden?
    Met ons retourrecht van 14 dagen heb je altijd twee weken de tijd om je product terug te brengen in een van onze winkels of terug te sturen per post. Met de voorwaarde dat producten in goede conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat producten niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd/verwisseld of gedragen zijn, dat alle labels en etiketten nog aan het product zitten en de verpakking nog in originele staat verkeerd. Gepersonaliseerde producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden. 

    Je kunt het product uiteraard gewoon passen. Wij verzoeken je wel om schoenen uitsluitend binnenshuis uit te proberen.
  3. Hoe kan ik product(en) retourneren?
    Producten die je online hebt besteld kun je gratis retourneren in één van onze Intersport Twinsport winkels. Vergeet niet om je aankoopbewijs (factuur) mee te nemen. Een overzicht van de dichtstbijzijnde winkels in de buurt, vind je hier.

    Tevens heb je de mogelijkheid om het product per post retour te zenden. Ga hiervoor naar een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt en plak het door ons meegeleverde retouretiket op de verpakking. Vanzelfsprekend dien je het ingevulde retourformulier mee te sturen in het pakket. 

    Zorg ervoor dat je altijd het verzendbewijs bewaard. In ieder geval totdat je het aankoopbedrag retour hebt ontvangen.
  4. Wanneer geldt het herroepingsrecht?

    Iedere online consument heeft het recht om de koopovereenkomst, zonder opgave van reden, binnen 14 dagen te herroepen. De herroepingsperiode begint vanaf de dag dat het (laatste) artikel van je bestelling is bezorgd. Je krijgt bij herroeping het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruikt maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in originele staat en verpakking aan Intersport Twinsport geretourneerd moeten worden.

    De meest eenvoudige manier om van het herroepingsrecht gebruik te maken, is door het retourformulier voor herroeping in te vullen en te retourneren via klantenservice@intersporttwinsport.nl of per post versturen naar onderstaand adres:

    Intersport Twinsport Webshop
    T.a.v. Klantenservice
    Kuipersweg 37
    3449 JA Woerden


    Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten.

    Gevolgen van de herroeping
    Indien u de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (m.u.v. eventuele extra kosten ten gevolge van keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag dat we jouw besluit om de koopovereenkomst te ontbinden hebben ontvangen. We kunnen een restitutie achterhouden totdat we de artikelen retour hebben ontvangen of totdat we een retourbewijs hebben ontvangen, dat de goederen zijn geretourneerd, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt.

    De artikelen dienen zonder onnodige vertraging aan ons te geretourneerd te worden en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop je ons informeert dat je de koopovereenkomst wilt herroepen.

  5. Kan ik mijn retourzending volgen?

    Wanneer je jouw retourzending afgeeft op een PostNL servicepunt, ontvang je een PostNL Track & Trace code waarmee je op de website van PostNL de zending kunt volgen. Wanneer wij vervolgens jouw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt je hierover een retourbevestiging per e-mail. Het eerste gedeelte van jouw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kun je dus zelf online volgen via de website van PostNL.

    Mocht je 2 weken na het retourneren van de bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Ruilen

  1. Hoe kan ik product(en) ruilen?
    Producten die je online hebt besteld kun je gratis ruilen in een van onze Intersport Twinsport winkels. Vergeet niet om je aankoopbewijs (retourformulier) mee te nemen. Een overzicht van de dichtstbijzijnde winkels in de buurt, vind je hier.

    Indien je online het product wilt ruilen voor een andere maat en/of kleur, dien je dit op het retourformulier duidelijk aan te geven. Dit kan door in het vakje ‘ruilen’ duidelijk ‘ja’ en de gewenste maat aan te geven. Zodra wij het te vervangen product ontvangen, sturen wij binnen 1-5 werkdagen het nieuwe product (indien voorradig) op. Als het haast heeft kun je vanzelfsprekend ook een nieuwe bestelling plaatsen en het product van de ‘oude’ bestelling retourneren. Het retour sturen is gratis, mits je het door ons meegeleverde retourlabel gebruikt. Het nieuwe product sturen we kosteloos naar je op! Je betaalt bij een ruiling dus geen verzendkosten voor je nieuwe product. Intersport Twinsport neemt de retourkosten bij het leveren van een defect product of een aantoonbare vergissing voor haar rekening. Neem in het geval van een ‘ruiling’ altijd contact op met onze klantenservice (0348) 483022, zodat zij je verder kunnen helpen.

Giftcards & Tegoedbonnen

  1. Kan ik mijn Giftcard ook online verzilveren?

    Jazeker, dit is mogelijk. In de winkelwagen staat de optie 'een promotiecode, tegoedbon of Twinsport giftcard toevoegen'. Klik hierop en er springt een veld open waar je de 16-cijferige code op de achterzijde van de giftcard in kunt vullen. Klik vervolgens op 'Toepassen' en het bedrag van je giftcard wordt in mindering gebracht op het totaal te betalen bedrag.

  2. Kan ik een Giftcard online aanschaffen?
    Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om bij ons een cadeaubon of Giftcard online aan te schaffen. In de toekomst willen we deze functionaliteit graag toevoegen. Het is dus nog even geduld hebben! Voor alle mogelijkheden van de Giftcard kun je contact opnemen met onze klantenservice (0348-483022).
  3. Kan ik mijn tegoedbon ook online verzilveren?
    Jazeker, dit is mogelijk. In de winkelwagen staat de optie 'een promotiecode, tegoedbon of Twinsport giftcard toevoegen'. Klik hierop en er springt een veld open waar je de 16-cijferige code die op de uitgegeven tegoedbon staat in kunt vullen. Klik vervolgens op 'Toepassen' en het bedrag van je tegoedbon wordt in mindering gebracht op het totaal te betalen bedrag.

Bestellen

  1. Hoe kan ik zien wat de status is van mijn bestelling?
    Bij elke bestelling krijg je allereerst een orderbevestiging. Zodra wij de bestelling klaar hebben gemaakt voor verzending en hebben meegegeven aan PostNL ontvang je van ons per e-mail een Track & Trace code. Hiermee kun je vervolgens op de website van PostNL de status van je bestelling volgen. Wij hanteren verzendkosten van €4,99 voor bestellingen onder de €50,-. Zodra het bestelbedrag boven deze €50,- ligt, verzenden wij je bestelling gratis!
  2. Krijg ik een factuur van jullie per post?
    Je ontvangt altijd een factuur, pakbon en retourformulier in de doos bij je bestelling. Het retourformulier en de factuur dienen als garantiebewijs en zijn benodigd bij het ruilen of retourneren van producten.
  3. Kan ik ook voor acties en kortingen sparen?
    Ja, dat kan bij Intersport Twinsport. Wij hebben een VIP-programma dat werkt met een VIP-app. 

    14 dagen na elke aankoop wordt 4% van het aankoopbedrag in geldwaarde bijgeschreven op jouw VIP-account. Deze kun je bij een volgende aankoop besteden. Lekker voordelig sportartikelen shoppen dus! Wil je meer weten over ons VIP-programma? Klik dan hier!
  4. Ik heb na mijn bestelling geen orderbevestiging ontvangen
    Het kan voorkomen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mail terecht komt. Kijk dus naast je Postvak In ook even in je ongewenste e-mail en/of spambox om te zien of de bevestiging hier toevallig terecht is gekomen. Geen orderbevestiging ontvangen, maar is het bedrag wel van je rekening afgeschreven? Neem dan even contact met ons op! 

Betalen

  1. Wat zijn de betaalmogelijkheden op jullie webshop?
    Je kunt bij ons betalen met iDeal, Mastercard (creditcard) en Visa (creditcard). Daarnaast bieden wij de optie op betalingen te verrichten middels Klarna (Achteraf betalen). Voor onze Belgische klanten bieden wij ook Bancontact/Mister Cash aan. Voor personen die met een 'cadeaubon' willen betalen: wij accepteren de cadeaubonnen van VVV-Giftcard, Fashioncheque en onze eigen Intersport Twinsport Giftcard.
  2. Hoe vindt de terugbetaling plaats?
    Wanneer je een product retourneert per post binnen de retourtermijn, zullen wij overgaan tot terugbetaling van het product. Dit is binnen 14 dagen na verzendingsdatum gratis, wanneer je het meegeleverde retourlabel gebruikt.

    Ook wanneer je een product retourneert in een van onze Intersport Twinsport winkels binnen de retourtermijn, zullen wij overgaan tot terugbetaling van het product.  

    In de regel zullen wij binnen 10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product het aankoopbedrag terugstorten op de rekening. Indien je met een creditcard hebt betaald, dan wordt het bedrag teruggeboekt naar de creditcard waarmee je hebt betaald en zal dit te zien zijn op de eerstvolgende creditcard afschrijving.

Garantie

  1. Wat zijn de garantiebepalingen?
    Of je aanspraak maakt op de garantie van een product hangt af van verschillende zaken. Allereerst moet er aannemelijk gemaakt kunnen worden dat je het product in onze webshop hebt aangeschaft en wat het gekost heeft. Wij zullen dit controleren aan de hand van je pakbon/factuurnummer/retourformulier.

    De garantietermijn van het desbetreffende product van belang, alsmede de aard van de klacht. Valt de klacht binnen de garantiebepalingen en –termijn van het product, dan zal overgegaan worden tot kosteloos herstel of vervanging van het product. Wanneer het product niet vervangen kan worden, zal het vergoed worden.

    Producten die fabricage fouten bevatten kun je binnen de retourtermijn terugsturen.

    Wanneer het product defect is wegens normale slijtage of door jouw aangebrachte schade dan kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:
    • Normale slijtage.
    • Slijtage van buitenaf.
    • Door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken.
    • Overmatige transpiratie.
    • Pillen van kleding en schoenen.
    • Gebreken ontstaan door wassen en/of drogen.
    • Gebreken ontstaan door verkeerde maatvoering.
    • Slijtage aan badkleding.
    • Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.
    • Gebreken aan water- en winddichtheid van schoeisel of kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
    • Producten die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.

Klantenkaart en adresgegevens

  1. Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
    Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Stuur een mail met je oude en nieuwe adres, naam en klantnummer naar klantenadministratie@twinsport.nl. Wij zullen je adres aanpassen, zodat je in het vervolg post op het juiste adres zult ontvangen.
  2. Ik heb meerdere klantenkaarten en wil deze samenvoegen
    Dit is mogelijk. Stuur een mailtje met beide klantnummers naar klantenadministratie@twinsport.nl en geef hierbij aan welk klantnummer als hoofdnummer moet worden gehanteerd. Wij zorgen ervoor dat de punten en nummers gekoppeld worden, mits de adresgegevens overeenkomen.
  3. Hoe kan ik een e-mailadreswijziging doorgeven?
    Heb je een nieuw e-mailadres en wil je dit laten wijzigen? Stuur een mail met je naam, klantnummer en nieuwe e-mailadres naar klantenadministratie@twinsport.nl. Wij zullen je e-mailadres aanpassen, zodat je in de toekomst al onze acties, nieuwsbrieven en meer blijft ontvangen!